gravatar

Sapa dia Elizabeth Wong?

Aku pon tak paham la apa masalah minah ni, dan juga masalah orang-orang lain. 

Semalam, TV3 boh berita dia sampai setengah jam! orang tu nak komen, orang 

nih nak komen. Menatang apa la hampa semua nih. gambaq makcik tua tu pon nak 

kecoh-kecoh. Dia dah TUA! buruk la dok pi nak gebang pasai cerita dia tidoq 

bogel.


Apa-apa pon, isu keja aku dah banyak nak setel; payment, pokok bunga, 

maintenen, toilet, bla bla bla..... sepanjang dok rilek-rilek ayam nih, ada 

member mai dok YM dgn aku



Kuluppudin : DING!

M : Hoih. apa mau?

Kuluppudin : Hang ni dok mengulaq saja. takdak gheja ka?

M : Ada. Saja dok main-main. 

Kuluppudin : Hoi, jom pi mengai. Walaupon hang tak terrer, tapi nasib tu 
  ada.

M : Nak pi tang mana?

Kuluppudin : Aku tau hang malaih dah nak mengai kolam ayaq tawaq.
  Jom la pi Serdang. Ayaq masin.

M : Huih.. aku takdak duit. Gaji lambat lagi. Lagipon kolam 
  serdang tuh macam haram. Siakap saja ada. Aku takdak
  luck sangat la kolam tu.

Kuluppudin : Dahtu? Nak pi Sea Lion? Best sikit la.

M : Hang nih nak aku cakap bahasa UGANDA ka? Aku takdak 
  duit!

Kuluppudin : Allah, sekali sekala nak bersuka ria dengan kawan-kawan
  pon berkira.

M : Bukan berkira, tapi kalau nak harap hang belanja, sampai
  pat tahun depan pon aku tak mengai.

Kuluppudin : Aku takdak duit sangat.

M : Dahtu? dok gatai dok bakaq aku ajak pi mengai ni awat?

Kuluppudin : Saja la. Lama tak lepak-lepak. 

M : Nak lepak pi kedai mamak pon buleh.

Kuluppudin : Ya la tuuu.

M : Tapi kan, kalau lepaih dapat gaji, buleh jugak la nak pi 
  mengai.

Kuluppudin : Hang nak belanja aku?

M : HARAM JADAH!

Kuluppudin : Haahaha. Buleh la kot. Roger la ramai orang lagi.

M : Budak opis aku ada la sorang. Kalau aku roger dia mau
  pi punya.

Kuluppudin : OK. Hang tau la. Semanjak kawen nih, lepak kedai-kedai
  mamak ni tak tenang sangat. Nak layan kepala kena
  la pi mengai.

M : Suka hati hang la. Tapi aku tools tadak tau. Ada mengai
  dengan mata kail saja. Aku nih pemancing part time. 
  Tak la macam hangpa. Tools mengai macam nak pi
  mengai ikan paus.

Kuluppudin : Celaka! Perli nampak..

M : Haahahah.

Mengai? Buleh saja. Jomla sapa-sapa nak pi~~







***gheja = kerja
     tang = kat
     mengai  = memancing
     awat = kenapa