gravatar

KACIP : Ini Bukan Kacip Sireh!



Salam..

Sudah agak lama blog ini tidak diisikan dengan maklumat-maklumat ilmiah berhubungan dengan gua yang terlalu obses dengan keje gua, dan juga keadaan kesihatan yang kurang memberangsangkan. Namun begitu, kali ini gua kembali dengan bergaya, coba untuk memberi sedikit semangat untuk entry yang bakal mendatang.

Okeh. Entry ini adalah dedikasi kepada penulis blog yang agung, dan sempoi. Gua memang minat betul dengan karya-karya garapan beliau dalam entry-entry blog beliau.

Beliau ialah enchek PIPIYAPONG ataupon nama kad pengenalan beliau adelah Firdaus Abdillah. Korang boleh lawat blog beliau, HILANGPUNCA untuk mendalami ilmu-ilmu kejadahan yang amat mendalam hasil dari garapan kepala hotak beliau.

Yang gua kagum, semangat berblog beliau memang dari darah daging atau DNA la gua saspek. Bapak dia pon ada blog. Gila blog anak beranak nih. Si PIPI adalah sekampong dengan Siti Nurhaliza. Gua tak pasti la satu kelas belajar ke tidak. 

Pernah satu ketika, si PIPI merajuk. Tak nak tulis blog lagi. Agak lama beliau diam. Member-member dan follower dah start nak mengamok. Ada yang dah siap plan nak buat rombongan bas pegi mengamok kat Kuala Lipis tuh. Gua dah start asah parang time tuh.

Yela kan. Dah follow, tiba-tiba dia berhenti. Memang HILANGPUNCA la semua orang. Kalau tak nak tulis blog, biar gua kasi tetak je leher dia. 

Rupanya haram jadah si PIPI. Beliau buat buku pulak dah. Buat duit haram sungguh. Buku + blog = Blook. So, gua dah tempah. Belom sampai. Nanti dah sampai, gua kasi review. Lu kena ingat, ini bukan blog berat, politik mahupon ekonomi global. Ini blog en PIPI! Blog ringankan otak!

Tajuk buku beliau ialah KACIP

Kalau lu orang nak tempah, kasi masok blog dia, cari macam mana nak tempah. Rugi lu orang tak beli. Ini gua sumpah!

 Marina Tun Mahathir pon beli buku dia. "Wey enchek PIPI, gua dah promote, bagila persen sikit!"

***Kacip bermaksud rapat @ karib @ ngam dalam loghat Pahang. Kalau utara, kacip adalah alat untuk mengopek dan memotong buah pinang!







gravatar

Hahaha terima kasih. Nanti gua belanja main kayuh angsa kat Mimaland.

gravatar

Ang memang pandai nak menjahanamkan duit aku.

gravatar

john,

hang ada baca ka blog dia? hang kena beli baiiii

gravatar

salam..
aku suka blog PP tuu..aku bukan xnak beli KACIP tuh tp kan aku agak kecewa masa beli ROMLAH..mmg xbes langsung bg aku la hmmmm..tp dah bc komen ko ni, nnt aku fikirkan balik heehee agak2 ade agi ke ar??

gravatar

ROMLAH mana yang ko beli?

gravatar

gua pun dah baca ini KACIP memang giler kentang punya best...rogi mampoih kalo sapa tak baca..lagi rogi kalo sapa tak beli! (gua pun nak persen gak kiki)

siyes arr gua baca KACIP gua gelak gulin2 dalam bilik sorang2 :D

opps lupa..selamat berkenalan tuan punya blog..

tumpang lalu yer ;)

gravatar

http://sol-jah.blogspot.com/search/label/Romlah

yang ni ha..suka x suka kan subjektif..bg aku, aku xbape suka la nk banding yg len..

gravatar

OKH : Selamat berkenal dgn gua

P : ya. sangatlah subjektif ala-ala parti politik

gravatar

ooh begitu ceritanya...ekekekkeke