gravatar

PUASA


2000

Time nih gua tengah sibuk menjalani peperiksaan SPM dengan gigih. Agaknya semua orang dah tau yang gua dulu sekolah agama. Gua boleh ingat lagi, paper last adalah paper Bahasa Arab Tinggi, dalam bulan puasa.

Mail : Weh, dah last paper ni. Kena celebrate.

Gua : Celebrate kejadah apa? Nak pesta-pesta nih penat la bulan-bulan puasa nih.

Mail : Alah, budak-budak lain semua dah plan. Hang takkan tak mau join kot. Tak rock la macam ni.

Huh. Si Mail berjaya mencabar gua dengan menggunakan perkataan rock. Gua memang pantang orang main-main dengan perkataan rock nih.

Gua : Okeh set. Gua join. Tapi, apakebendanya yang kita nak buat?






Mail : Kita semua tak payah nak puasa besok masa paper Arab.





**Macam gampang bila agak ramai budak laki tak puasa esoknya itu. Gua rasa itu bahana ramai yang kantoi paper Bahasa Arab Tinggi